Benvingut(da), Visitant. Per favor ingressa o registra't.
Has perdut el teu correu d'activació?
Dijous, 09 Septembre de 2010, 05:50:26
Inici Ajuda Buscar Calendari Ingressar Registrar-se
Notícies: Benvinguts a Catimenu fòrum

+  Catimenu fòrum
|-+  Altres temes
| |-+  Politica
| | |-+  UNA VERITAT INCÒMODA
0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema. « anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 [4] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: UNA VERITAT INCÒMODA  (Llegit 6723 cops)
David Sanjuan
Senior

Desconnectat Desconnectat

Missatges: 160

Solament la veritat és revolucionaria

Correu
« Resposta #45 el: Dijous, 22 Abril de 2010, 15:00:16 »

Bon dia a tots,

avui llegint el diari digital VilaWeb m'he trobat un exemple més de la manipulació que hi ha en la informació que rebem i que, als temps que estem, dins d'un país democràtic encara has de recórrer a la premsa estrangera per saber tota la veritat i no una veritat a mitges i interessada.

Ahir se va morir Juan Antonio Samaranch i la importància amb la que ha rebut la notícia la premsa espanyola ha sigut màxima però entre tots els rius de tinta que han corregut no s'ha vist a cap lloc (excepte en honroses excepcions com la de VilaWeb) un tractament crític i objectiu de la carrera d'este home.

Com a mostra d'exemple vos deixo unes frases de com han tractat part dels principals diaris del món la notícia:

The Times: Si vol entendre la corrupció institucionalitzada, un bon lloc per a començar és el palau de Lausana des d'on Samaranch dirigia el CIO

L'Express: Samaranch va canviar la divisa de Coubertain. Amb ell la cosa important era participar en els beneficis.

BBC: Samaranch va deixar créixer un càncer de corrupció i de luxe al CIO

Le Monde: No va amagar mai la seva admiració pel dictador Francisco Franco

The New York Times: Samaranch, un antic dirigent esportiu franquista, va tolerar un cert nivell de corrupció al Comitè Olímpic.

La Stampa: S'ha emportat a la tomba el seu fosc passat amb la camisa blava de la Falange

Sidney Morning Herald: Amb Samaranch el Comitè Olímpic va esdevenir sinònim de nepotisme, clientelisme, escàndols, secrets i elitisme.

Kurier: L'espanyol estava al servei dels feixistes

New Zealand Herald: Samaranch era autocràtic i intolerant

Wall Street Journal: Samaranch insistia a ser tractat d'excel·lentíssim i a envoltar-se de luxe

Vos deixo el link de l'editorial de VilaWeb d'avui que, encara que amb moltes coses no estic d'acord, crec que és un excel·lent instrument per comprendre el borreguisme de la societat on vivim.

http://www.vilaweb.cat/editorial/3718701/samaranch-prova.html

No pretenc que este post siga una crítica a la figura de Samaranch, allà ell amb la seua consciència, simplement volia aprofitar per il·lustrar-vos la falta de rigor i els interessos que hi han en el 99% de la informació que ens arriba, i que per assabentar-te de la majoria de les veritats incòmodes conforme esta la majoria de les vegades has de mirar al teu país des de la mirada de l'estranger (ni que forem Xina, Cuba o l'Espanya franquista).

Coses que passen...

Salutem et pacem... de pluviam enguany crec que anem be.
Advertir al moderador   En línia
ricgar
Senior

Gènere: Masculí
Missatges: 199

Correu
« Resposta #46 el: Dimarts, 20 Juliol de 2010, 11:47:30 »

Ja fa temps que tractava de contestar aquest post, però no trobava temps per fer-ho.
No seré jo qui defensi al Sr Samaranch, però crec que és just i sempre sota el meu punt de vista, puntualitzar un parell de coses.

Efectivament, aquest paio era franquista, com molts ho van ser en l´època, i mai ho va negar tot i que no li feia molta gràcia que se sabes anys més tard. Però va saber entrar en democràcia i adaptar-se a la nova situació.

Jo no sé si va fer les coses bé o no, el que sí es cert, és que el seu predecessor un tal Lord no se què, no pegava ni un segell,  i a les prestatgeries del seu despatx, en comptes de llibres havien ampolles del millor wiskhy escocès. És a dir, bé o malament, va començar a treballar, cosa que fins a les hores en el COI, com que no sabien el que era.  Finalment, va portar al COI fins avuí en dia, on és una institució respectada per tothom, crec jo vaja, talment puc anar errat amb la meva opinió.

Va poder ser una altra persona qui fes aquesta feina, pero va ser Samaranch, i aquest es el seu mérit. No entraré a valorar quin era el seu caràcter o si era un déspota o altres qualificatius que li donen les portades d´aquets diaris. El que se, és que als anglicans no els va fer molta gràcia que el succesor del COI fora Samaranch, que estava recolzat pels hispans i sobretot pels russos, en haver estat aquest embaixador espanyol a Rùssia. I pel que veig, la gran majoria de portades són de països d´origen anglicà. Per tant, per a mi, perden tota credibilitat, ja que va ser obvi que Samaranch durant tota la seva carrera al COI es va envoltar de persones no anglicanes en els càrrecs intermedis de confiança, i tots aquests diaris li ho fan pagar en aquests titulars.

Encara fa més gràcia veure com els nostres veïns francesos i italians remarquen el seu passat franquista, falangista i fins i tot EL KURIER feixista. QUANTA HIPOCRESIA!!!!!  Potser no recorden qui va permetre que seguís Franco en el poder a Espanya? No recorden els milers d´espanyols a l´exili lluitant contra els nazis alemays i italians amb l´esperança que els ALIATS també alliberarient el seu país? No recorden com se´ls van quedar les cares a aquests espanyols?
Tots aquests diaris en comptes de mirar-se el melic s´atreveixen a opinar de feixisme quan van ser els seus països els que ho van permetre, i als seus ciutadans els va impostar una merda.

David, és un bon exercici mirar el teu país des d´una mirada de l´estranger, estic convençut i hauria de fer-se molt sovint. Pero de vegades, es deixen el punt de la I, i el que és pitjor, expressament.

Com sempre, tant sols és una opinió. Per cert, la vas encertar, el pluviam a anat molt bé.

Salut

Ricardo
David Sanjuan
Senior

Missatges: 160

Solament la veritat és revolucionaria

Correu
« Resposta #47 el: Dijous, 22 Juliol de 2010, 21:08:26 »

Hola ricgar,

fa uns dies, a voltes amb el mundial de futbol, vaig llegir este article que parlava de la figura d'Obdulio Varela, el capità de la selecció uruguaiana que va guanyar contra pronòstic el mundial del 50 a Brasil. No sé si el que relata l'article és real i objectiu o és literatura i pertany ja a la mitologia, però crec que la història que conta i prosa de l'article són de molta qualitat, cosa que se troba a faltar a les publicacions esportives i, com diuen els italians, "se non è vero ben trovato":

http://www.elmundo.es/mundial/2010/2010/07/06/fasefinal/1278450160.html

Dins l'article hi ha una frase que diuen que va comentar Varela quan li recriminaven que no donava entrevistes i il•lustraria molt bé el que vaig voler expressar en el meu post:

"¿Para qué hablar? Los diarios sólo tienen dos cosas verdaderas: el precio y la fecha'"

Independentment de jutjar la procedència de les opinions, el que volia posar de manifest en el meu post era la manipulació general que hi ha a la premsa i que, dins de cada país, en funció dels interessos hi han certes figures totèmiques que no se poden tocar. A part, dins dels interessos editorials de cada diari cadascú publica el que li interessa. Com a exemple, encara recordo que després del 11M, havia d'entrar contínuament per Internet als diaris estrangers per tenir una visió, fins cert punt, desinteressada del que passava: ja que el que van fer els mitjans de comunicació generalistes espanyols, els proclius a un partit i els de l'altre, va ser vergonyós, quan hi havia 200 morts damunt de la taula.

Pel que comentes de l'enveja que li tenien molts a Samaranch n'estic segur, entre altres coses, perquè, amb l'entrada de Samaranch, els països no afins, entre ells els anglosaxons, degueren perdre capacitat de decisió al COI, i sobre tot, la de posar als seus "enxufats". És el que passa en estos casos i a eixos nivells, sobre tot, a organismes internacionals amb diners la gana i un dèficit de control que fa fredat com ONU, Parlament Europeu, fet que s’amplifica fins la vergonya en organismes esportius (COI, FIFA, etc.). De totes formes, n'hi haurà d'altres com certs dictadors africans condemnats per crims a la humanitat i altres “enxufats” a dit al COI que no li'n degueren tenir tanta mania a Samaranch. Per desgràcia, és el que passa a estes esferes.

Per altra banda també reconec que, a part de les seues màcules, mamoneos i enxufismes, Samaranch va fer moltes coses de mèrit dins del COI. Inclús, possiblement, encara que no tinc dades per assegurar-ho, va ser el millor dirigent olímpic de la història. Però com vaig dir al meu post:

No pretenc que este post siga una crítica a la figura de Samaranch, allà ell amb la seua consciència, simplement volia aprofitar per il•lustrar-vos la falta de rigor i els interessos que hi han en el 99% de la informació que ens arriba, i que per assabentar-te de la majoria de les veritats incòmodes conforme esta la majoria de les vegades has de mirar al teu país des de la mirada de l'estranger.

L'únic amb el que m'exclamava era que en tota la premsa espanyola, no apareguera, a part dels extensos mèrits de Samaranch com la d’obrir l’esport espanyol a l’estranger, ni una referència a fets que per mi són tant importants i que crec que no poden ser amagats de forma sistemàtica i concertada.

Respecte al que comentes de la validesa de les opinions del diaris estrangers, crec que hauríem de diferenciar entre autoritat moral i/o hipocresia i veritat. Per mi la veritat és la veritat, independentment de que la diga un hipòcrita o una persona que no té autoritat moral per dir-la. Per exemple, personalment, a Jiménez Losantos el trobo com una persona amb poca autoritat moral però en certes coses dona noticies que són veritats com a punys i ningú més s’atreveix a publicar. I encara que ho hajat publicat Jiménez Losantos, per molt de mal que me sàpiga o malament que me caiga el personatge, si és veritat és veritat i avant.
I lo de que les informacions de tots eixos diaris fora una maniobra orquestrada no ho crec. Crec que estava més orquestrat lo de la premsa d’ací. De fet, poca relació hi veig entre La Stampa italià, Le Monde francés i el New Zeland Herald. A part, i el que crec que és més important, a estos diaris estrangers no vaig llegir cap mentira o calumnia.

De totes formes, com ja explicava al mateix, el que volia transmetre en el meu post, servint-me de l'exemple del tractament d'eixa noticia, era cridar l’atenció sobre la falta d’objectivitat de la majoria de la premsa quan se donen certs temes tabús en un escenari determinat, tant ací com a l’estranger. Per tant l’única forma de contrastar és anar-te’n a les opinions foranies o de l'altre extrem. Després un ja ho filtra i, si té capacitat, separa el gra de la palla.

Salutem et pacem.
Pàgines: 1 2 3 [4] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i duració de la sessió